فروشگاه اینترنتی الموند
حساب کاربری
Loading
مطلب قبلی تجربه کاربری مطلب بعدی

راهنمای خرید یخچال؛ پیش از خرید یخچال حتما بخوانید!

راهنمای خرید یخچال؛ پیش از خرید یخچال حتما بخوانید!

اگر قصد خرید یخچال یا تعویض آن را داشته باشید، حتما برایتان این سوال پیش آمده است که چه یخچالی تهیه کنم که نیازهای من را برآورده کند و در عین حال با بودجه‌ی من سازگار باشد. در این مطلب سعی داریم یک مطلب کامل از راهنمای خرید یخچال را به صورت رایگان در اختیار شما بگذاریم تا بعد از خرید آن پشیمان نشوید. با ما بمانید.

ویژگی‌های یک یخچال خوب چیست؟

صرف نظر از اینکه با توجه به بودجه‌ی مالی، ممکن است انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید، اما ویژگی‌های زیر باید در یک یخچال فریزر وجود داشته باشد تا آن را مناسب بدانیم.

سبک بودن یخچال

سبک بودن یخچال یکی از مهم‌ترین نکاتیست که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. حمل و نقل یک یخچال سبک بسیار آسان‌تر از یک یخچال سنگین است. قبل از خرید این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است در طبقه‌ی دوم یا سوم یک آپارتمان بدون آُسانسور زندگی کنید و سنگین بودن یخچال چه بار سنگینی بر روی دوش شما ایجاد می‌کند.

اندازه و سایز مناسب

یخچال‌ها باید به اندازه‌ی استاندارد باشند تا آنها را جزء یخچال‌های خوب دسته بندی کرد. یخچال‌های خیلی بلند یا خیلی پهن، گزینه‌های مناسبی نیستند و هنگام تعویض منزل شما را حسابی با دردسر روبه رو می‌کنند. توجه داشته باشید که درهای ورودی منزل، اتاق و آشپزخانه‌ی شما، همگی از یک سایز استاندارد پیروی می‌کنند، بنابراین هنگام خرید، گول ظاهر یک یخچال را نخورید. 

داشتن امکانات متنوع

اگر داشتن یک یخچال خوب برایتان اولویت دارد، در هنگام خرید باید امکانات زیر را در نظر بگیرید. آپشن‌هایی مثل کنترل هوشمند دما، کنترل رطوبت، آبسرد کن یا محفظه‌ی بار، سیستم برفک زدایی خودکار، نورپردازی داخلی وکاهش مصرف انرژی را در اولویت انتخاب خود قرار دهید.

کمپرسور کم صدا

عملکرد یک یخچال، تماما به کمپرسور و موتور آن بستگی دارد. سعی کنید در هنگام خرید، ویژگی قوی بودن موتور و کم صدا بودن کمپرسور را در نظر داشته باشید. 

تعدد کشوها

اگر یخچالی که می‌خرید مجهز به کشوها و محفظه‌های مختلف نباشد، با مشکلاتی زیادی رو به رو خواهید بود. این مورد که خیلی از افراد آن را قربانی ظاهر یخچال می‌کنند، بسیار اهمیت دارد. ارتفاع قفسه‌ها نیز مهم است. تصور کنید پارچ‌ها و بطری‌هایی با ارتفاع زیاد دارید، چگونه می‌توانید آن‌ها را به صورت ایستاده در یخچال قرار دهید؟

مجهز بودن به کنترل دما

همانطور که پیش‌تر گفتیم کنترل دما، یکی از آپشن‌های یخچال خوب است. اما چرا؟ از آنجا که دمای مورد نیاز برای یخچال و فریزر با هم متفاوت است، باید دمای این در عمل نیز با هم فرق داشته باشد. یک یخچال خوب، یخچالیست که بتوان به صورت جداگانه دمای یخچال و فریزر آن را تنظیم کرد. وجود چنین گزینه‌ای این امکان را نیز به شما می‌دهد که در هر فصل و شهری از آنها استفاده کنید. 

مصرف انرژی کمتر

یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید یخچال توجه به برچسب انرژی آن است. مصرف انرژی بالای یخچال نه تنها به معنای افزایش هزینه‌ی برق مصرفی برای کاربران است، بلکه موجب کاهش طول عمر یخچال شده و احتمال خرابی آن را افزایش می‌دهد. 

در هنگام خرید یک یخچال چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید؟

در ادامه‌ی راهنمای خرید یخچال، باید به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

1- برند یخچال

انتخاب برند یخچال تا حدود زیادی یک مسئله‌ی شخصی است و بستگی به سلیقه‌ی افراد دارد. اما به طورکلی برندی بهتر است که تمام ویژگی‌های یک یخچال خوب که بالاتر به آنها اشاره کردیم را در خود داشته باشد. 

2- قیمت یخچال 

قیمت یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب یخچال است. در هنگام خرید، بادقت کافی عمل کنید؛ برندهای مختلف را با هزینه‌های آنها مقایسه کنید و حتما از تجربیات افراد مختلف استفاده کنید. در انتخاب یک یخچال خوب با قیمت مناسب، هیچ گزینه‌ای بیشتر از تجربه نمی‌تواند به شما کمک کند. 

3- جنس بدنه

توجه به بدنه در راهنمای خرید یخچال از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید پیش خودتان بگویید جنس بدنه چه اهمیتی دارد؟ اما اگر در شهری مرطوب و شرجی زندگی کنید، اهمیت آن را به خوبی درک خواهید کرد. پوسیدگی بدنه‌ی یخچال در شهرهای شرجی شمال و جنوب ایران اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل توصیه می‌شود از یخچال‌هایی با بدنه استیل ضد زنگ استفاده کنید. 

4- طراحی مناسب 

ظاهر یخچال نیز همانند کاربرد آن از اهمیت زیادی برخوردار است. یخچال‌هایی که دارای نمایشگر دیجیتال هستند، علاوه بر زیبلیی به شما کمک می‌کنند تا به راحتی دما را ببینید و آن را تنظیم کنید. طراحی داخلی طبقات نیز بسیار اهمیت دارند. کشوها و طبقه‌ها باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که با کمترین دردسر بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

5- رنگ یخچال 

به جز زیبایی و ست شدن رنگ یخچال با وسایل آشپزخانه، فاکتورهای دیگری نیز در تعیین انتخاب رنگ یخچال نقش دارند. یخچال‌هایی با رنگ سفید، اغلب بعد از مدتی به زردی می‌زنند و لک را به خوبی روی خود نشان می‌دهند، البته این را هم در نظر داشته باشید که ثبات رنگ یخچال تا حدود زیادی به کیفیت آن نیز بستگی دارد. یخچال‌هایی با رنگ خاکستری نیز جای دست‌ها را به خوبی روی خود ثبت می‌کنند. پس این سلیقه و انتخاب شماست که کدام را قربانی گزینه‌ی دیگر می‌کنید.

6- گنجایش یخچال 

این مورد نسبت به موارد دیگر شخصی‌تر است و به تعداد اعضای خانواده و خرید روزانه‌ی شما بستگی دارد. اگر تعداد افراد زیادی در یک خانواده هستید، به گنجایش یخچال توجه ویژه‌ای داشته باشید تا مجبور به تعویض آن در کوتاه مدت نباشید. برای مثال خانواده‌های 3 تا 5 نفره به یخچالی با گنجایش 150 تا 300 لیتر و خانواده‌های پرجمعیت به یخچالی با گنجایش 500 تا 800 لیتر نیاز دارند. 

7- خدمات پس از فروش

در هنگام خرید یخچال حواستان باشد گزینه‌ای را انتخاب کنید که دارای خدمات پس از فروش خوبی باشد. بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که کمپرسور را تا 10 سال و خود دستگاه را تا 2 سال ضمانت می‌کنند.  

نوع و استایل یخچال 

توجه به این موضوع نیز اهمیت زیادی دارد، چرا که علاوه بر سلیقه‌ی شخصی، راحتی شما را نیز تضمین می‌کند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه مدل یخچال می‌تواند بر روی راحتی شما تاثیرگذار باشد؟

انواع مدل‌های یخچال کدامند؟

استایل و مدل‌های یخچال‌های مختلف را می‌توان در یکی از دسته‌های زیر قرار داد. با توجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانید یکی از گزینه‌ها را برای خرید انتخاب کنید. 

راهنمای خرید یخچال فریزر دو قلو

منظوراز یخچال فریزر دوقلو، ترکیبی از یخچال تک در عمودی و فریزر تک در عمودی است. اگر ظرفیت و گنجایش فضا برای شما اهمیت دارد، این نوع یخچال را انتخاب کنید. البته اگر فضای منزل یا آشپزخانه‌ی شما کم است، این مورد گزینه‌ی خوبی برای شما نیست. 

راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

این نوع یخچال فریزر به دلیل کم‌جا بودن از محبوبیت زیادی برخوردارند، اما یکی از مشکلات آن گنجایش و ظرفیت کم آنهاست. اگر تعداد اعضای خانواده‌ی شما زیاد هستند، بهتر است به دنبال گزینه‌ی دیگری باشید.

راهنمای خرید یخچال فریزر درب فرانسوی

یخچال فریزر درب فرانسوی دارای دو محفظه‌ی یخچال در بالا و یک فریزر بزرگ در پایین است. این نوع یخچال علاوه بر زیبایی، دارای تنظیمات متنوع و دسترسی آسان و هم‌سطح به یخچال است.

یخچال با فریزر بالا 

یخچال با قابلیت فریزر در بالا، نیز دسترسی شما را به مواد غذایی یخ زده آسان می‌کند، اما اغلب آنها بدون شلف یا طبقه هستند که این مورد، کار را کمی سخت می‌کند. استفاده از چنین یخچال فریزرهایی برای کسانی که طبقه بندی ذهنی منظمی دارند، بسیار سخت و آزاردهنده است. 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تمام سوالات شما را در مورد راهنمای انتخاب یخچال باکیفیت و کم هزینه پاسخ دهیم. به طور کلی انتخاب یک یخچال فریزر مناسب به چند فاکتور بستگی دارد که نباید از آنها غافل شد: زمان، مکان، هزینه و سلیقه. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

1- چرا در هنگام خرید یخچال باید به برچسب انرژی آن توجه کرد؟

زیرا برچسب انرژی، نشان دهنده‌ی میزان مصرف برق است و عدم توجه به آن موجب کوتاه شدن عمر یخچال و نیاز بیش از اندازه به تعمیرگاه می‌شود.

2- کدام یخچال برای من مناسب‌تر است؟

به طور کلی در انتخاب یخچال، علاوه بر سلیقه‌ی شخصی باید به اندازه، گنجایش، جنس بدنه و برچسب انرژی آن توجه کرد.

3- ویژگی‌های یک یخچال خوب چیست؟

• سبک بودن

• اندازه و سایز مناسب

• مصرف انرژی کمتر

• داشتن امکانات متنوع 

• کمپرسور کم‌صدا

• تعدد کشوها 

• و مجهز بودن به کنترل دما